Limenas (Thassos) - stolica greckiej wyspy Thassos

Miasteczko Limenas jest stolicą greckiej wyspy Thassos z malowniczymi uliczkami, morską promenadą i antycznymi zabytkami. Często jest tak samo nazywane jak sama wyspa, czyli Thassos. Znajduję się tutaj port do którego przypływają promy z miast Kavala i Keramoti. Miasteczko trzeba koniecznie odwiedzić podczas pobytu na Thassos. My udaliśmy się do Limenas wypożyczonym samochodem z Limenarii (około 40 km) i spędziliśmy tutaj kilka godzin. Udaliśmy się do ruin antycznego amfiteatru, który położony jest na wzgórzu. Znajduję się tutaj także punkt widokowy z którego jest niesamowity widok na morze i miasto Limenas. Niedaleko amfiteatru znaleźliśmy piękną charakterystyczną dla tego miasteczka kapliczkę, rozlega się stąd cudowny widok na otwarte morze. Podczas pobytu w Limenas, zwiedziliśmy także ruiny twierdzy, są tak wysoko położone,że widok zapiera dech w piersiach. Po powrocie na dół, postanowiliśmy jeszcze zjeść obiad w lokalnej restauracji i napić się mrożonej kawy. Poniżej zdjęcia.

Limenas, Grecja wyspa Thassos
Limenas, Grecja wyspa Thassos, fot. M&M travelek24.blogspot.com

Amfiteatr w Limenas, Grecja wyspa Thassos, fot. M&M travelek24.blogspot.com

1. Dziękujemy za miły komentarz. Twojego bloga z pewnością odwiedzimy!Pozdrawiamy!

2. Piękne wspomnienia Wam pozostały. Gratuluję zaręczyn! Miejsce bardzo romantyczne, pewnie będziecie tu wracać :-)

O nas
Cześć tu Maja i Marcin (Travelki). W 2013 roku założyliśmy blog Travelek24.pl. Jesteśmy małżeństwem uwielbiającym podróżowanie samochodem na własną rękę. Włochy, Chorwacja i Grecja to wiodące kierunki naszych wojaży. W przerwach pomiędzy planowaniem kolejnych wyjazdów zdarza się nam polecieć także w dalsze, nieco bardziej egzotyczne miejsca. Każda nasza podróż kończy się jednak w tym samym miejscu. W Olsztynie na Warmii. To właśnie jego urokami i walorami cieszymy się na co dzień.