Najpiękniejsze plaże Kalabrii. Przegląd kalabryjskich plaż według M&M

Kalabria, a konkretnie prowincja Vibo Walentia w której spędziliśmy siedem wspaniałych dni w tym roku to region obfitujący w przepiękne plaże o krystalicznie czystym morzu. Osobom lubiącym beztroskie plażowanie czy miłośnikom nurkowani z pewnością tutaj się spodoba. My zwiedźiliśmy kilka z nich położonych w zachodniej części Kalabrii. Niestety nie można jednoznacznie wskazać, która jest najpiękniejsza, ponieważ każda z nich jest warta zobaczenia i godna polecenia.

Plaża Riaci Kalabria Włochy
Widok na Tropea  plaży w Riaci, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com

Baia di Riaci

Nam szczególnie przypadła do gustu malownicza "Baia di Riaci", która położona jest pomiędzy Capo Vaticano a Tropeą. Jadąc z Capo Vaticano w kierunku Tropei po około 7,5 km przejedziemy malutką miejscowość Santa Domenica. Stąd po około 1,5 km musimy wypatrywać tabliczki kierującej w lewo na plażę Riaci.  Na plażę zjeżdżamy z góry krętą, wąską drogą skąd rozpościera się wspaniały widok na zatokę Riaci. Na dole wzdłuż drogi asfaltowej znajdującej się przy samej plaży znajdziemy bezpłatne miejsca parkingowe, więc z parkowaniem nie mieliśmy kłopotów. Warto przejść się plażą w prawo aż na jej koniec, bowiem zaraz za skałami czeka na nas piękny widok na Tropeę. Kierując się natomiast w lewo musimy przejść teren hotelowy po czym wyjdziemy na mniej oblegana plaże hotelową. My jednak wybraliśmy plażowanie przy klifie, a krok za nim mogliśmy podziwiać klify Tropei i położone na nich stare miasto. Na plaży w Riaci można bez większego kłopotu wypożyczyć odpłatnie leżaki z parasolami, znajduję się tutaj także bar w którym można coś zjeść. Plaża w Riaci jest piaszczysto - żwirkowa, a wejście do morza dość spadziste na co należy szczególnie uważać podczas większych fal.

Plaża Riaci Kalabria Włochy
Plaża w Riaci, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Widok na Tropea plaży w Riaci (zbliżenie - zdjecie nr 1), Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Parking przy plaży w Riaci, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com

Plaża Grotticelle (Capo Vaticano)

Capo Vaticano od dawna konkuruje z Tropeą o miano najpiękniejszej plaży Kalabrii. Ocenę należy pozostawić każdemu z osobna, gdyż obie są wyjątkowo piękne. Plaża Grotticelle jest nieco większa od plaży w Tropeii, a miłośnicy wypoczywania w odosobnieniu na pewno znajdą swoje miejsce pośród licznych skałkek. Dodatkowo rozciąga się tutaj cudowny widok z punktu widokowego na wybrzeże Capo Vaticano.
Łatwo trafić pod sam punkt widokowy, kierujemy się cały czas tablicami Capo Vaticano, których jest w obrębie kilkunastu km pełno. Nie mieliśmy także większego problemu z parkowaniem, gdyż w obu miejscach są bezpłatne parkingi. Na plaży Grotticelle znajdziecie bary i wypożyczalnie sprzętu wodnego.

Plaża Grotticelle (Capo Vaticano), Kalabria, Włochy
Plaża Grotticelle (Capo Vaticano), Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Capo Vaticano, Kalabria, Włochy
Widok z punktu widokowego w Capo Vaticano, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Capo Vaticano, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Tropea

Plaża w Tropeii mieści się tuż u stóp wysokiego klifu na którym położone jest stare miasto.  To jedno z najbardziej popularnych kąpielisk w Kalabrii.  Po lewej stronie znajduje się charakterystyczne wzniesienie (Santa Maria Dell'Isolla) na którym położony jest kościół zaś z prawej strony plaża graniczy z portem. Tropea to bardzo urokliwe miejsce i każdego roku zachwyca tłumy turystów turkusowym morzem wyjątkowym klimatem. Przy samej plaży znajduję się płatny parking oraz rodzinna mała gastronomia.

Kalabria Tropea
Widok na Santa Maria Dell'ISola Tropea, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Plaża Tropea, Kalabria, Włochy
Plaża Tropea, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Plaża hotelowa Torre Ruffa Robinson

Na koniec kilka zdjęć z naszej plaży hotelowej. Tutaj należy zaopatrzyć się w buty na jeżowce, gdyż plaża jest kamienisto-żwirkowa, a na dnie morza jest sporo kamieni. Stąd przy dobrej pogodzie widoczna jest jedna z Wysp Liparyjskich Stromboli, na której znajduje się aktywny wulkan. Na końcu wpisu ciekawostka, która nas bardzo zaskoczyła. ;)

Plaża Kalabria, Włochy
Plaża hotelowa Villiagio Torre Ruffa Robinson, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Wyspa Stromboli, Kalabria, Włochy
Widok na Stomboli, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Ostatniego dnia pobytu po burzliwej i deszczowej nocy mieliśmy okazje zobaczyć bardzo dziwne zjawisko. Przy naszej plaży płynął strumyk do morza z krystalicznie czysta woda. Tego dnia ku naszemu zdziwieniu zamiast czystej wody płynęło błoto, a morze zmieniło swój kolor.

Plaża Kalabria, Włochy

1. Och wszystkie piękne! Ile byśmy dali, żeby się tam teraz znaleźć... :)

2. Bardzo fajnie opisaliście plaże w okolicy Tropei :-). Czy pamiętacie może jakie były ceny leżakow z parasolami na plażach za dzień? Jest to jakiś duży koszt?

3. Dzięki,koszt w 2014 roku wynosił 6 euro za 2 leżaki. W samej Tropei nie było niestety wypożyczalni,jedynie w Riaci oraz Cało Vatocano. Pozdrawiamy z Włoch ☺

4. Piękne plaże ale uważam że nasz Polska i plaże nad naszym morzem są również piękne i atrakcyjne. :)

5. W Polsce plaże ładne ale zimna woda. my też byliśmy w 2015 roku w hotelu Robinson i powiem że było super i warto.

6. Jak ktoś lubi piasek to owszem plaże w Polsce są piękne, ale my wolimy kamienie i ciepłą wodę, więc pozostają inne kierunki.