Chorwacja, Baska Voda - Hotel Dubravka na Makarskiej Riwierze

Makarską Riwierę zapewne zapamiętamy do końca naszego życia to miejsce dla nas szczególne i wyjątkowe, tutaj spędziliśmy naszą podróż poślubną. Wycieczka zaplanowana na kilka miesięcy przed wyjazdem. Długie godziny rozmyślania nad tym czy wybrać się na chorwacki ląd czy wyspy. Miało być w miarę tanio, długo i bajecznie. Nasz wybór padł na miejscowość Baska Voda na Makarskiej Riwierze. hotelu mieliśmy blisko do plaży, na wyspy Hvar i Brac mogliśmy popłynąć bezpośrednio z mieszczącego się niedaleko portu, cudne widoki zarówno na morze jak i otaczające nas góry. Dodatkowe informacje dotyczące rejsu na Hvar i Brac znajdziecie tutaj. Hotel nie był dla nas najważniejszy, chociaż pozytywnie nas zaskoczył, ale o tym będzie w dalszej części tego wpisu. Jednym zdaniem, Baska Voda spełniała wszystkie nasze oczekiwania.

Baska Voda, Chorwacja, fot. M&M travelek24.blogspot.com

Do Chorwacji pojechaliśmy autokarem z biurem podróży Funclub z Poznania. To był nasz drugi wyjazd z nimi, a więc mieliśmy już wyrobioną własną opinie o Funclubie. Oferta była adekwatna do ceny, także krótko po jej pojawieniu się dokonaliśmy rezerwacji, a dodatkowo za wcześniejszą rezerwacje otrzymaliśmy bonus w postaci 30% rabatu. Może niektórym wydawać się to nie co dziwne, ale oboje uwielbiamy takie powolne podróżowanie autokarem. ;) Człowiek w drodze powrotnej psychicznie potrafi nastawić się na oczekującą go po powrocie rzeczywistość. Poznaliśmy także młode małżeństwo z którym do dziś się spotykamy kilka razy w roku mimo, ze mieszkamy w różnych regionach Polski. Przy okazji serdecznie ich pozdrawiamy! :)

Baska Voda to naprawdę idealne miejsce na cudowne wakacje nad morzem. Ludzie tutaj są bardzo przyjaźni i gościnni. Myślę, ze wybierając się do Baśkiej nawet spontanicznie, możliwe jest znalezienie apartamentu czy hotelu dość szybko. Spacerując po miejscowości można napotkać na sporo tablic informujących o wolnych miejscach noclegowych. Otoczona jest górami o nazwie Biokovo w które organizowane są wyprawy rowerowe czy piesze wędrówki. Baska Voda jest miejscowością typowo turystyczną, a więc bez problemu można zorganizować sobie wieczorny wypad do klubu lub wybrać się na lunch do restauracji. Z wymianą waluty na miejscu także nie będzie większego kłopotu, znajdziemy kilka kantorów przy głównej drodze.

Baska Voda, Chorwacja, fot. M&M travelek24.blogspot.com

Hotel Dubravka w którym mieszkaliśmy położony jest zaledwie 50 m od plaży. Wystarczyło przejść przez główną ulicę Baskiej Vody, aby relaksować się już przy Adriatyku. Plaża nie jest co prawda szeroka za to bardzo długa, można nią przejść w kierunku zachodnim do sąsiedniej urokliwej miejscowości Brela. Podczas pierwszego wieczornego spaceru właśnie do Breli, upatrzyliśmy sobie "nasze miejsce", znajdujące się około 400 m od hotelu. Tutaj było znacznie spokojniej i mogliśmy spędzić cudowne romantyczne chwile.

Dubravka znajduje się w dobrej lokalizacji, tylko 200 m od centrum Baskiej Vody. Po przyjeździe w pokoju czekał na nas przygotowany przez personel schłodzony szampan i owoce, co nas pozytywnie zaskoczyło. Ogromny (wspólny z innymi gośćmi) taras z widokiem na morze na który wychodziło się bezpośrednio z pokojów. Mankamentem był brak stolików i krzeseł. Taras był po prostu pusty. Pokój czysty, chociaż słabo wyposażony, brakowało nam lodówki aby móc schłodzić sobie piwko na ciepły wieczór. Posiłki w hotelu Dubravka nie były zróżnicowane, wybierało się je spośród 3 dań z jednodniowym wyprzedzeniem. Niewątpliwie dużym plusem hotelu jest jego położenie oraz bardzo miła obsługa. Poniżej kilka zdjęć hotelu Dubravka.

Hotel Dubravka, Baska Voda, Chorwacja, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Widok z  tarasu, Baska Voda, Chorwacja, fot. M&M travelek24.blogspot.com

1. Chorwacja jest przepiękna! W jesienne dni fajnie ogląda się wakacyjne zdjęcia :)

1. To prawda, fajnie jest choć na chwile przenieść się do bajecznej Chorwacji. :)

2. Piękne miejsce i przepiękny hotel, świetnie pokazałeś widoki i miejsca ;) piękne

3. Super artykuł i przepiękne miejsce!